søndag 1. mars 2009

Velkommen

Hei alle bloggere, Venner, Uvenner, Konduktører, Togførere, Bilettmaskiner og det som måtte være igjen. Velkommen til SportyPåSporTi laget av meg, pendleren. Jeg har nå vært en 9 måneders pendler og er stolt av at jeg nå endelig tørr å stå fram. Mange tror kanksje ikke dette er så stort, men det synes jeg. En TogPendler, slik som jeg er, er en som frivillig har lagt seg nederst på rangstigen frivillig. De ligger under bilpendlerne, drosjependlerne, busspendlerne, båtpendlerne, t-banependlerne, trikkependlerne, skateboardpendlerne, surfependlerne, rollerbladespendlerne, hoppestokkpendlerne, waveboardpenlerne, Slalåmpendlerne, snowboardpendlerne, mountainboardpendlerne, sparkesykkelpendlerne, elektrisksparkesykkelpendlerne, robåtpendlerne, mopedpendlerne, motorsykkelpendlerne, snøscooterpendlerne, undervannsscooterpendlerne, vannscooterpendlerne, sykkelpendlerne, løpependlerne, svømmependlerne, joggependlerne, gåpendlerne, krabbependlerne, kravlependlerne og barnevognpendlerne. Vi er lavest på rangstigen. Og hvorfor er vi det? Ett meget godt spørsmål. Det er simpelt enn av den enkle grunnen at vi har valgt å begi oss ut i en Jungel av feil. Vi snakker om alle slags feil, som alle fører til ett forsinket/instilt tog. Vi har feil som er kommet på grunn av kulde, varme, strømkutt, signalstopp, menneskekropp, snø, linjebrudd, tog som er snudd, vognmangel, mange folk, utenlandsk tolk og mye mer er å nevne men jeg orker ikke. Som en pendler så må jeg jo si at jeg er stolt av min rute. Jeg er Eidsvoll-tog pendler. Trekvarter med tog inn og like mye tilbakeigjen fra byen. Og på Oslo S går toget fra spor Ti (noen ganger fra spor 11, men vi legger oss ikke opp i detaljer her nå. Det har seg jo også slik at det går fra spor 1 på Eidsvoll Verk stasjon, men dette er bare enda en detalj som er uviktig. poenget er at ting på Rime!!).

Så SportyPåSporTi.. Hmm.. hvorfor i alle dager sporty!? Jo... har noen av dere stresset for å rekke ett tog? Har noen av dere løpt for å rekke ett tog som har fått spor endring? Har noen av dere slått på ett tog som om det skulle vært en boksepute, på grunn av at dørene lukte seg rett foran deg? Har noen av dere løppt ut av ett tog for å kunne rekke skolen? har noen av dere havnet i knuffefighter på grunn av dårlig plass ut og inn på toget? Dere har opplevd alt sammen vil jeg tro. I alle fall Vi, Vi togpendlerne.

Jeg vil fortelle dere om alle mine opplevelser med NSB og dens herlige oppturer og nedturer og gi dere ALLE, både pendlere og ikke.pendlere, ett innblikk i pendlernes hverdag. Det er mulig jeg noen gang vil overdrive litt for å sette folk i godt lys, dårlig lys, ikke noe lys eller det som måtte være. Men det vil være greie overdrivelser, som bare gjør storyene en smule bedre. Så følg meg. Pendleren på spor Ti;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar